ایزولاسیون با فایبر گلاس

ایزولاسیون چیست؟

در واقع ایزولاسیون به معنای پوشاندن و عایق بندی سطوح اعم از پشت بام، کف و دیوارها، حمام، استخر، توسط مواد عایق می باشد.mایزولاسیون برای طبقات بالایی به شدت ضروری است زیرا طبقات پایین را در برابر رطوبت و خرابی محفوظ می دارد و در نتیجه عمر بقای ساختمان بالا می رود. ممکن است نیاز باشد از چند لایه عایق استفاده شود تا از نفوذ رطوبت و نم به دیوار و کف و بام و… جلوگیری شود.

تعداد زیادی ماده برای عایق بندی وجود دارد و متعاقبا، از روش های مختلفی نیز برای این کار استفاده می شود. با توجه به شرایط جوی و آب و هوایی موجود و بودجه ی مورد نظر، این روش ها انتخاب می شود. مثلا در قدیمT در شهر و روستاهایی که باران بسیار می آمد، سقف خانه ها به صورت شیروانی بود وایرولاسیون سقف ها با ورق های مس و آهن بود و در مناطق کمی خشک تر سقف ها مسطح بودند و با کاه و گل و نمک عایق بندی می شدند. البته امروزه نیز در بعضی مناطق هنوز از این روش ها استفاده می شود.

امروزه از روش های مختلف دیگری استفاده می شود که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

  • ایزولاسیون با قیرگونی
  • ایزولاسیون با ایزوگام ( عایق رطوبتی پیش ساخته)
  • ایزولاسیون با عایق کاری پلیمری
  • ایزولاسیون با عایق پشم سنگ
  • ایزولاسیون با عایق پشم شیشه
  • ایزولاسیون با مواد پلیمری
  • ایزولاسیون به روش نانو
  • ایزولاسیون با فایبر گلاس

چرا ایزولاسیون امری مهم است؟

گاهی رطوبت و نم به لایه های زیرین ساختمان نفوذ میکند و باعث می شود روکش دیوار متورم شود و در ادامه این روند دیوارترک بر می دارد  و این فضا بستر مناسبی برای رشد کپک و قارچ نیز می باشد.این نفوذ رطوبت همچنین باعث خراب شدن نمای ظاهری ساختمان مثل سنگ و آجرهای به کار رفته در ساختمان می شود .

 در نهایت درصد زیادی از فلزات و چوب های ساختمان دچار پوسیدگی می شود و این موضوع خرابی ساختمان را در پی دارد. پس مهم است که در همان ابتدای امر به فکر ایزولاسیون فضا های مرطوب باشیم تا از بروز خسارات احتمالی و متحمل شدن هزینه های سنگین جلوگیری کنیم.

چه فضاهایی نیاز به ایزولاسیون دارند؟

  • استخر و جکوزی و سونا ( کف و دیوارها )
  • تراس و پشت بام و روف گاردن ها
  • تمامی سازه های از جنس بتن که در معرض رطوبت و نم هستند.
  • آشپزخانه
  • سرویس های بهداشتی
  • پی زمین و ساختمان ها
  • مخزن های آب
  • سپتیک (سیستم تصفیه فاضلاب زیر زمینی) فاضلاب ها
  • حمام
  • نمای ساختمان

بسته به فضای مورد نظر و شرایط موجود، یکی از روش های موجود برای ایزولاسیون استفاده می شود.

حال در ادامه مطلب به بررسی روش های مذکور می پردازیم.

پوشش های قیری

این روش روشی است سنتی که در گذشته بسیار مورد استفاده بوده است و قدمت بالایی دارد. در روش قیرگونی ابتدا یک لایه قیر روی سطح کشیده می شود و سپس یک لایه گونی با کیفیت روی آن کشیده می شود و سپس یک لایه دیگر گونی روی آن در خلاف جهت می کشیم و در مرحله بعد مجدد قیر ریخته می شود و باقی درز های گونی نیز با قیر پوشانده می شود.

قیرگونی تا دو لایه قابل اجرا است و به علت ضخامت بالای این نوع عایق رطوبتی، این روش ایزولاسیون برای آب بندی سرویس بهداشتی روشی مناسب است.

در قیرگونی یک لایه، دو لایه قیر و یک لایه گونی استفاده می شود و در قیرگونی دو لایه، دو لایه گونی و سه لایه قیر به کار برده می شود. روش قیرگونی نصب و اجرای راحتی دارد و استفاده از آن در متراژ های کوچک مناسب است و از معایب آن می توان به پوسیده شدن ناحیه قیرگونی شده اشاره کرد. قیر در مقابل نور خورشید خیلی زود نرم می شود و همچنین به محیط زیست نیز آسیب می زند.

ایزولاسیون با قیر
ایزولاسیون با قیر

ایزولاسیون به روش ایزوگام

ایزوگام کاربردی شبیه به قیرگونی دارد ولی با این تفاوت که نصب و اجرای آسان تری دارد.از ایزوگام بیشتر در پشت بام ساختمان ها برای مانع شدن از نفوذ رطوبت و نم ناشی از برف و باران استفاده می شود و حتی در مناطق پر بارش تر برای آب بندی دیوار های ساختمان نیز از ایزوگام استفاده می شود.

از معایب ایزوگام می توان به تنزل عمر ایزوگام در صورت برخورد مداوم با آب و گرم شدن بیش از حد ایزوگام های بدون فویل در مقابل نور خورشید به دلیل رنگ سیاه آن نام برد.

ایزولاسیون به روش عایق ژئو ممبران

استفاده از ورق های ژئوممبران روشی جدید است که برای آب بندی و ایزولاسیون استفاده می شود. نصب این ورق ها معمولا روی سطوح خاکی است و در برابر اشعه uv  (اشعه فرابنفش) نیز مقاومت زیادی دارد و استحکام بالایی نیز دارد. این نوع عایق، عایق حرارتی مناسبی نیز هست و اجرای آسانی نیز دارد. ورق های ژئوممبران معایبی نیز دارند.

 اتصال این ورق ها تنها به لوله های پلی اتیلن امکان پذیر است و نمیتوان آن ها را به لوله های فلزی یا دیگر لوله ها با جنس های دیگر متصل کرد و همچنین جنس این ورق های ژئوممبران نازک است و امکان پارگی آن ها وجود دارد. سطح این ورق ها لیز است و با اجرای این نوع از عایق بندی در استخر، خطر غرق شدن افزایش میابد.تجربه نشان داده است این ورق ها انعطاف پذیری لازم برای استفاده در کنج را ندارند و ممکن است دچار شکستگی شوند. احتمال رشد جلبک نیز هنگام استفاده از این عایق افزایش میابد.

ایزولاسیون با ژئوممبران
ایزولاسیون با ژئوممبران

ایزولاسیون با عایق نانو

امروزه روش های متنوعی برای آب بندی ارائه شده است. یکی از روش های پرکاربرد در ایزولاسیون، استفاده ازعایق های نانو است. عایق های نانو انواع مختلفی دارد از جمله عایق های حرارتی، صوتی، رطوبتی و…. . پایه این عایق ها مواد پلیمری است که با استفاده از فناوری نانو کامل شده است و متریال مختلفی در این ماده به کار رفته است و همین امر باعث بالا رفتن کیفیت می شود.

مزایا و معایب عایق های نانو کدامست؟

این عایق ها سبک اند و از افزایش بار اضافی روی پشت بام جلوگیری خواهد شد و در مقابل حرارت و آتش نیز مقاومت بالایی دارد و عموما قیمتت مناسبی نیز دارد. نصب و اجرای ایزولاسیون با عایق نانو امریست حساس و تخصصی که نیاز به متخصص دارد و از معایب آن می توان گفت که میزان مقاومت این عایق ها در مقابل جاری شدن بالاست و در واقع ویسکوزیته بالایی دارند و دسترسی بالایی نیز ندارند و در برخی مناطق سخت پیدا می شوند.

ایزولاسیون با عایق های رطوبتی پلیمری

استفاده از این نوع عایق ها نیز روشی جدید در ایزولاسیون است که روشی موثر در جلوگیری از ورود رطوبت و نم به داخل ساختمان یا خروج آب ( مانند خروج آب از استخر) است. عایق های پلیمری چند دسته اند و شامل عایق های رطوبتی نانو، عایق های با پایه سیمان و عایق های رطوبتی سفید است.

ابن نوع عایق نیز جایگزین مناسبی برای عایق های سنتی مانند قیرگونی و ایزوگام است.

ایزولاسیون با فایبر گلاس

ایزولاسیون با فایبر گلاس به چه صورت است؟

برای پاسخ به این پرسش ابتدا به بررسی این موضوع می پردازیم که فایبر گلاس چیست؟

فایبر گلاس همان فیبر شیشه است که البته نباید با الیاف شیشه اشتباه گرفت. در واقع فایبر گلاس ترکیبی از الیاف شیشه و موادیست که از پلیمر ساخته شده اند. بیس این ماده، مواد پلیمری است و از پشم شیشه برای تقویت آن استفاده می شود.

ایزولاسیون با فایبر گلاس

پوشش فایبرگلاس در چه فضاهایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

امروزه روش های جدیدی برای عایق کاری معرفی شده است. یکی از این روش های جدید ایزولاسیون و آب بندی، ایزولاسیون با فایبر گلاس است. فایبر گلاس در فضاهایی مانند استخرها، پشت بام، حمام و سرویس بهداشتی، سونا و جکوزی و به طور کل فضاهای مرطوب که نیاز به آب بندی و عایق کاری دارند، استفاده می شود. فایبر گلاس بسیار سبک است و دارای استحکام بالایی است.

 عایق کاری و آب بندی استخر و جکوزی
عایق کاری و آب بندی استخر و جکوزی

مزایای ایزولاسیون با فایبر گلاس کدامست؟

فایبر گلاس، ماده ایست بسیار محکم و حتی در صورت ترک برداشتن سطحی که عایق بندی شده است، آسیبی به فایبر گلاس نخواهد رسید. عایق فایبر گلاس ماده ایست تجزیه ناپذیر و در برابر اشعه ی فرابنفش نیز عایق خوبیست و مقاومت خوبی نیز در مقابل سرما و گرما دارد و در مقایسه با دیگر روش ها، روش مناسبی برای عایق کاری است.

برای ایزولاسیون با فایبر گلاس به کدام مجموعه مراجعه کنیم؟

برای این کار نیاز به افرادی متخصص داریم. تیم عایق فایبر گلاس نوین ایده، سال هاست که در زمینه ی ایزولاسیون با فایبر گلاس فعالیت دارد و طی این سال ها تمام تلاش خود را کرده است که به وسیله عایق فایبر گلاس با کیفیت و متخصصانی ماهر در نصب و اجرای ایزولاسیون با فایبر گلاس ، رضایت مشتریان را به طور کامل جلب نماید.

عایق فایبر گلاس نوین ایده
عایق فایبر گلاس نوین ایده

هزینه ی ایزولاسیون با فایبر گلاس چقدر است؟

فایبر گلاس ماده ایست نوین و قابلیت و کارایی بالایی نیز دارد و برای ایزولاسیون گزینه ی مناسبی به حساب می آید. نیرو های با تجربه و ماهر ما در تیم عایق فایبر گلاس نوین ایده همواره در صدد اند بهترین کیفیت اجرای ایزولاسیون با فایبر گلاس را با معقول ترین هزینه به شما ارائه دهند.

پس نگران هزینه ها نباشید و نصب و اجرای ایزولاسیون با فایبر گلاس در فضاهایی که بیشتر در معرض نفوذ و خروج رطوبت هستند را با خیالی آسوده به مجموعه ما بسپارید.

 

اجرا و قیمت فایبر گلاس
اجرا و قیمت فایبر گلاس

برای ایزولاسیون با فایبر گلاس از چه طریقی با تیم عایق فایبر گلاس نوین ایده در ارتباط باشید؟

می توانید از طریق پل های ارتباطی ما که در بخش تماس با ما معرفی شده اند با ما ارتباط برقرار کنید و یا با شماره تلفن ۰۹۱۲۲۷۲۴۵۹۵ تماس حاصل فرمایید.